Sabtu, 2 Februari 2013

Cara Mendapatkan Lesung Pipit



Lesung pipit ??..Siapa yang tak tahu kan..lekukan kecil di pipi yang comel...menambah kecantikan atau ketampanan seseorang...tapi bukan semua beruntung mendapatkannya....untung!!!...ialah sebab bukan semua orang memilikinya !!

Ianya terjadi dari faktor keturunan atau kecacatan  pada istilah kedoktorannya kerana..
Lesung pipit terjadi akibat dari variasi otot muka yang dipanggil zygomaticus major. Kecacatan variasi berlaku pada otot ini yang sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang zygomatic.Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan inferior (bahagian bawah tepi bibir). Selain itu, faktor terjadinya lesung pipit adalah kerana otot zygomaticus lebih pendek dari normal menyebabkan kulit tertarik dan terbentuklah lekuk pada pipi.
Walau diistilahkan kecacatan...namun ianya kecacatan yang menarik...kalau tak percaya,...lihatlah mereka yang berlesung pipit itu tersenyum....maha suci Allah yang menciptakan....memang menawan...

Namun..

Segalanya akan beransur hilang dan memudar seiring waktu bila otot muka mula meregang menenggelamkan lesung pipit .. Seiring waktu,...apapun akan memudar.... ^_^

Ada juga mitos yang boleh dicuba jika anda nak,....cubalah tusuk hujung cili ke pipi baby anda..moga-moga akan terhasillah lesung pipit idaman.....kalau nak cubalah...tapi tak pernah pula ada yang berjaya...ahak....semuanya kurniaan yang maha esa.....kalau tak ada lesung pipit pun...tetap cantik juga kan.... ^_^

p/s..sajalah mama taip entry ini,..menjawab pertanyaan Mia,..kenapa mama ada lesung pipit ????...hehehe..

lesung pipit


 

Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Blog "Mia Duniaku"

37 ulasan:

QasehnyaRania berkata...

as-salam..mama n mia :)

pergi mana hari ni?

saya ada lesung pipit tapi bukan kat pipi..

eh, ada pulak nak amik lesung batu .. haha.. tak sanggup saya

Kakzakie berkata...

Oh izan ada lesung pipit ye... Mia nak jugalah tu. Dibuatnya hujung cili pedas meraung pijar baby dibuatnya:)

dayah ismail berkata...

memang comel kalau ada lesung pipit..tp x sangka plak fakta dia sbb kecacatan..tp kecacatan yg menarik...

Tihara berkata...

sebab tu lah mia, papa fallin in love dgn mama..mesti sweet izan ni kalau tengok live..cheyy cam retis plak..ekekekee:)

BaNu Syah berkata...

sama laa ada lesung pipit juga..tpi bila dh tembam ni lesung pipit pon nmpk sikit2 jer hahaha kena senyum lebar2 bru nmpk hihi

ieda immi berkata...

oh boleh dapat yee dik
hurmmmmmmmmmmm

Nastyna berkata...

Hahaha macam tu eh? Tapi mmg manis sgt orang yg ada lesung pipit ni, untung Akak.

Deqla manjew berkata...

ehh deqla ade gak...tp kecik je.. betul2 tepi bibir.. haha.. perasan x sy?? :p

nurbijen berkata...

hubby saya ada lesung pipit, tapi seorang pun tak mewarisi lesung pipit tu.... selalu berangan nak anak ada lesung pipit, ekekkeke

Cik Nur berkata...

xkisahlah cacat ke tak..yang penting lesung pipit tu cantik... :)

Chic Na berkata...

cucuk cili? tak pasal2 panas nanti. huhu..

MaMa Rey berkata...

lesung pipit buat wajah seseorang lebih menarik..

Mia senyum mesti tambah comel kan..:)

Puan Kutu berkata...

bg sy org yg ada lesung pipit ni senyumannya manis even lesung pipit ni sebenarnya satu kecatatan.hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

anak sedara wani ada lesung pipit hihihi

C.T.K berkata...

stu kecacatan yang org idamkan..hihi..ct pon xder lesung pipit, tringin jugk..arap2 ank nti ade la..hehe

intanfirdaus247 berkata...

saya x ada lesung pipit! hehe

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak izan..
tu la..1st time cma tau fakta yg lesung pipit tu sebenarnye kecacatan agak sentap..
*kwn2 dok perli*

padahal lg cantik kan,,diorang jeles sbnarnye tu...
lesung pipit tu pemanisss..... :)

wan nurul hezrina abd halim berkata...

hahhaha mcm2..adik nurul num 2 ada lesum pipit yang dalam 2,2 belah pipi..jeles taw..nurul ada jugak tapi tak nampak sangat=)

hainom OKje berkata...

Hehe.... nak bagi tau mama dia ada lesung pipitlah ni eh...orang kata kalau orang ada lesung pipit ni come tau....

ala tomei-tomei...

LiYa HaNiF :: berkata...

hamboi ada lesung pipit yerk.. ^_~

QueeN TerataI berkata...

mama nk bgtau la ni yg mama ada lesung pipt eh... hehehe

Che Rosliza Che Mat berkata...

arwah mak adalah....cr tak ada hihihi

Mrs Velentine berkata...

MV xda tp ayu wani ada

Cik Aini berkata...

akak ada lesung pipit eh..manis org yg ada lesung pipit ni..ai ada lesung batu ja.hahhaahaha

9n0L4 berkata...

mmg tak leh tgk org ade lesung pipit. rase nak cium cium. hehehe.

N.Aima K berkata...

smp ati cucuk pp baby dengan cili kah3x.. saya pun ada gak kecacatan tu..suami pn ada anak2 pn ada juga T____T

fairus mohamad noor berkata...

M3H ADE LESUNG PIPIT BELAH KANAN,TP ANK2 M3H SEMUA ADE LESUNG PIPIT,DUA2 BELAH PIPI..

Ain Dzaya berkata...

bngga pulak bila ada lesung pipit ni.kuikui

✗ ⓕⓘⓕⓘⓨ ⓕⓘⓣⓡⓘⓐⓝⓘⓔ ✗ berkata...

saya pun ada lesung pipit tapi tak nampak sgt :) ngeee

Sally Samsaiman berkata...

try letak lesung batu kat pipi jap lg...mana tau kot dapat lesung pipi...hahaha

lelamaisara berkata...

ooo..comel nye mama mia upenye ade lengsung pipit..:) sya selalu berangan nak dapat kan lengsung pipit tu....

Zee Suhaini berkata...

comey la lesong pipit mama mia..mia takde yer??alolo tak ikut genetik ni..
kecik2 dulu ada la berangan nak..huhu..

kinara kinatara berkata...

hehe..mak kina ada lesung piput jugak...pastu jangkit kat 3 orang adik...yang lain semua tak daaa...

ros_reeza berkata...

saje terjah entry hangat ni.. ramai yang mencari tentang lesung pipit ye :)
Ros tak ada lesung pipit :)

Ayu azmir berkata...

singgah sini...

Qaseh Qistina berkata...

hehe..sy pon ada lesung pipit ^_^ .
Alhamdulillah dgn anugerah Allah.

Lynn Damya berkata...

Wah xpernah dgr pulak petua nak dptkan lesung pipit ni..tp mg untung siapa yg ada, mcm akak lah kot..haha.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...