Isnin, 25 Ogos 2014

Mewahnya Beraya Di Musim Buah



Hai..kawan kawan... cer baca tajuk.. hahah.. dah akhir Syawal.. baru nak story bab raya...Buat pertama kalinya beraya sepenuhnya di kampung halaman sendiri.. mewah rasanya... pertama sekali tak payah bersesak  di jalan raya atau lebuh raya,,, sebab memang dah menetap di kampung... fuhh bab ini.. memang urut dada lega... malas dah nak imbau kenangan lalu bab jem bila nak balik raya...

Mewahnya bila raya tak payah buat biskut raya... yuhuuu... sebabnya sememangnya musim buah dari bulan Ramadhan lagi.. bersambung terus sampai sekarang.. tetamu datang hidang buah saja... hik hik... mewah.. mewah.. err..dok menaip ini pun berteman buah dokong... Alhamdulillah rezeki Allah...

Memang tahun ini..buah buah menjadi dengan jayanya.. bermula dengan musim buah mempelam menyambut kepulangan kami menetap di kampung.. bersambung dengan musim durian... manggis.. buah star buah cempedak langsat..dokong..rambutan...

Sampai kena on juga sebuah lagi peti sejuk..khas untuk menyimpan tempoyak..lempuk durian..manggis dan rambutan yang dibekukan... wah..mewahnya melayan tekak...umphh...nikmat duduk di kampung.. dulu..semua kena beli beb !! rabak RM.. ehe.. itulah kalau berbudi pada tanah.. sampai anak cucu dapat merasa...

Ehe.. itulah ceritanya.. dah makin seronok duduk di kampung... Mia pun dah makin mesra dengan sepupu sepapatnya.. mak dan pak sedara... Alhamdulillah...

*esok..Mia dan kawan kawannya bakal berentap Nasyid di Sungai Siput pula..untuk peringkat negeri Perak.. doakan mereka ya... moga semuanya berlangsung dengan jayanya... amin **

 

Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Blog "Mia Duniaku"

Khamis, 21 Ogos 2014

Ke Peringkat Negeri Pula



Hai.. salam hari Khamis .. pantasnya hari dok mai dok p .. tak dan aih... ehe... Alhamdulillah masih diberi umur lagi menghirup udara nan nyaman ... (nyaman beb.. sebab di kampung... kalau di bandar.. tak tahulah.. nyaman ke tak... ehe..)

Entry kali ini masih berkisar tentang kisah Mia yang menyertai nasyid Hari Potensi Kanak Kanak Tabika Kemas .. Emppphhh... dengan rasa syukur.. mereka layak lagi setapak...mewakili Daerah Hulu Perak yang akan di adakan di Sungai Siput minggu depan...Akan berentap bersama 8 lagi daerah negeri Perak yang lain... Perak kan ada 9 daerah semuanya...

Jom kita tengok gambar mereka... masih berbaju yang sama tau... kira ini baju bertuah merekalah.. hiihhi..

 

Pertandingan di adakan di Pengkalan Hulu.. bertempat di Batalion Gerakan Am... tengok tuu..kami sampai.. suasana masih berkabus tebal... nyaman dingin gitu...



Hadiah disampaikan oleh Pakchik Polis... ehe.. peliknya.. semua buat muka serius... mana senyuman kemenangan ???... terkejut agaknya.. hiihhi

 
Cikgu menunaikan janji pada mereka... makan KFC.. riang gembira mereka ialah..bukan mudah nak mengekalkan kejuaraan.. ehe... mak bapa yang mengiring pun tumpang makan... terima kasih cikgu !!..ummpph... kala ini.. Mia dah tercabut tudung.. ^-^


Inilah 2 orang hero yang dikelilingi bunga bunga comel... Daniel merangkap sepupu pada Mia dan Loqman penyanyi utama..Agaknya apalah yang disembangkan mereka berdua itu yaa... agaknya.. saiz ayam tak sama kot !!... hihi.. tak adil ni.. Loqman dapat ayam kecil je.. huuhhu...

 

Alhamdulillah..setelah selesai menjamu selera..kami beransur pulang.. dengan agenda..bagaimanalah pula agaknya nanti nak ke Sungai Siput pula... sementara... 2 hero dan Mia masing masing tertidur keletihan....


Sekian lah dulu kisahnya.. berjumpa lagi di lain entry... lain cerita...


*baiknya menyertai aktiviti sebegini... anak anak lebih berkeyakinan dan lebih berani...contohnya..bila ada di atas pentas dan berhadapan dengan khalayak ramai*...



 

Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Blog "Mia Duniaku"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...